גם וגם וגם – איך לעצב בית מודרני?

הבית המודרני שאנחנו חיים בו היום הוא הרבה יותר מסגנון עיצובי. בעבר זה היה המקום שאליו אנחנו חוזרים אחרי שעות העבודה, והיום רבים מאיתנו מבלים בו את כל יום העבודה עצמו. פעם היינו מארחים אחת לכמה חודשים, לכבוד חג או יום הולדת, וכיום אנחנו מארחים הרבה יותר, גם בלי סיבה מיוחדת ואפילו באמצע השבוע. ואם בדורות הקודמים עיצוב של בית היה נשאר זהה לאורך שנים ארוכות, כאילו הזמן קפא בו, הדור של ימינו אוהב לשנות, להתרענן ולהתחדש.

המסקנה היא שבית מודרני צריך להיות פונקציונלי, ועם זאת מזמין ונעים לשהייה, וכמובן, רצוי שיהיו בו פריטים מודולריים שניתנים להזזה או שינוי בקלות יחסית. אז איך עושים את זה?

 

שלושה טיפים לעיצוב בית מודרני

  • כדי לוודא שהחלל יהיה פרקטי, החליפו את הפריטים שאין בהם שימוש בפריטים שיכולים לשמש לכמה מטרות שונות. כך לדוגמה אם אחד הילדים גדל וכבר אין לו צורך בשידה קטנה, החליפו אותה בשידה גדולה יותר, או ארון, עם יותר מקומות אחסון שיוכלו לשמש למטרות שונות בעתיד. הרעיון הוא לצמצם את מספר הרהיטים בחלל, כדי ליצור תחושה יותר אוורירית ופתוחה. כך גם יהיה קל יותר לערוך שינויים בהעמדה של הריהוט הקיים, אם תרצו לרענן את הלוק מבלי להוציא כסף על ריהוט חדש.
  • כדי לוודא שכל פריטי הריהוט יתאימו זה לזה, הדבר הקל ביותר הוא פשוט לרכוש סטים שלמים: מזנון קומפלט, למשל, או חדר שינה קומפלט. מצד שני, אם אתם אוהבים להתחדש ולא רוצים להתחייב לסט מלא, תוכלו לבחור פריטים בודדים ולשחק בעצמכם עם העיצוב באופן מודולרי. התוצאה יכולה להיות מעניינת, לעיתים אקלקטית, ובוודאות לשקף את הטעם האישי שלכם.
  • מבחינת צבעים: העדיפו פלטת צבעים אחידה וניטרלית יחסית כדי שתתאים לשינויים התכופים במראה החדר. יהיה קל יותר להתאים פריטים לחדרים בצבעי שחור, אפור, לבן או עץ – מאשר לחדרים בצבע צהוב חרדל, נניח.

 

ואל תשכחו לאפשר לעצמכם להשתולל

למרות כל האמור לעיל, זה עדיין הבית שבו אתם גרים, חיים, מבלים, מארחים בו ואולי אפילו עובדים ממנו. אל תגבילו את עצמכם! במיוחד אם העיצוב מודולרי, השאירו פינות שבהן תוכלו להשתחרר מכבלי העיצוב כדי לעשות מה שמתחשק ומה שמתאים לאופי שלכם. נגיעה של צבע, פריט מזכרת, הדפס מעניין – מה שרק תרצו.

יצירת קשר
All search results
דילוג לתוכן